’t Preuvenemint warmt zich op voor nieuwe editie

Culinaire gezelligheid tijdens laatste weekend van augustus terug van weggeweest.

Na 2 jaar afwezigheid staat ’t Preuvenemint dit jaar weer op de agenda en vindt plaats van donderdag 25 tot en met zondag 28 augustus. Meer dan 25 deelnemers serveren dan culinaire proevertjes op het Maastrichtse Vrijthof in een zomerse en muzikale sfeer. Met de slogan ‘t sjiekste zomerfies vaan Nederland’ belooft de 39ste editie nog meer cachet en nog meer beleving. De opbrengst van ’t Preuvenemint gaat zoals altijd naar het goede doel.

Zomerse verwennerij
Onze deelnemers bereiden piekfijne gerechtjes, met de mooiste ingrediënten uit Maastricht en omgeving. ‘t Preuvenemint staat voor zomerse verwennerij in goed gezelschap: jong, oud, toerist, bewoner, familie en (zaken)vrienden.

Sjiek voor iedereen
Tijdens de PreuvenePreview op dinsdag 31 mei maakten we de nieuwste ontwikkelingen bekend. Er zijn dit jaar drie nieuwe deelnemers: Safar, Noon en Brandson. Het evenement krijgt een aangescherpte merkidentiteit, een merk dat de traditie koestert en tegelijk gaat voor vernieuwing. Die principes zullen ook worden doorgetrokken in de opwaardering van de beleving en invulling tijdens het evenement.

Goede doel
In de afgelopen 38 jaar werd in totaal bijna € 5 miljoen gedoneerd aan de goede doelen. Doelen waarvan de roots allen in Maastricht en omgeving liggen. De opbrengst van ’t Preuvenemint gaat dit jaar naar de zwaarst gedupeerden van de watersnoodramp in Limburg. Via de Stichting Watersnoodramp Limburg trakteert ‘t Preuvenemint gedupeerden op een waardebon om te besteden bij een van de restaurateurs of leveranciers die deelnemen aan ’t Preuvenemint. Daarmee steken we ook de horeca-uitbaters een hart onder de riem na de moeilijke periode die zij door hebben gemaakt.

Sponsoren

Ontwikkeld door Hive Collective
trotse hoofdsponsor van 't Preuvenemint