PreuveneCard FAQ

ALGEMEEN


Wat is de PreuveneCard precies? 
De PreuveneCard is het enige en officiële betaalmiddel van ’t Preuvenemint. 

Waar kan ik de PreuveneCard krijgen?
De PreuveneCard is verkrijgbaar bij de kassa's op ’t Preuvenemint zelf. Tevens kan de PreuveneCard via de webshop op de website besteld worden tot de vrijdag voor 't Preuvenemint.

Hoeveel kost de PreuveneCard?
Wanneer de PreuveneCard via de voorverkoop kanalen wordt aangeschaft kost deze €1,95 per stuk. Bij de eenmalige aanschaf van de PreuveneCard bij de kassa’s op ‘t Preuvenemint kost de PreuveneCard € 1,00 per stuk. Deze kosten kunnen niet worden gerestitueerd.

Hoeveel kost 1 PreuveneLap (consumptie)?
De PreuveneLappen (consumpties) kosten €2,40 per stuk.

Heb ik een smartphone nodig om te kunnen betalen?
Nee, dat is alleen nodig wanneer u de KNIP app wilt downloaden. Zowel opwaarderen als uw saldo inzien kan bij de servicepunten op ’t Preuvenemint. Tevens kan registreren en opwaarderen van de PreuveneCard ook via de website preuvenemint.mijnkniponline.nl.

Is het verplicht om mijn PreuveneCard te registreren?
Nee, het is niet verplicht om uw PreuveneCard te registreren, maar het biedt u wel meer mogelijkheden. U kunt dan namelijk online uw saldo inzien, uw betaalkaart online opwaarderen, uw transacties inzien en uw betaalkaart blokkeren als u deze verloren bent.

Wat kan ik met de QR-Code op mijn PreuveneCard?
De QR-code op de betaalkaart kunt u scannen om uw saldo vanaf een smartphone te checken. Dit kan met bijna iedere App waarmee u een QR-code kunt scannen.

Hoe kan ik mijn PreuveneCard overdragen aan iemand anders?
Als u de betaalkaart niet geregistreerd heeft, kunt u de PreuveneCard zonder problemen overdragen aan iemand anders.

Wanneer u de betaalkaart geregistreerd heeft, moet u uw account loskoppelen van de PreuveneCard. Log in op uw account via preuvenemint.mijnkniponline.nl. Ga naar instellingen en klik op de knop ‘Verwijder account’. De betaalkaart staat dan niet meer geregistreerd en kan worden overgedragen aan iemand anders.

Let op! Als er nog saldo op de betaalkaart staat, wordt dit ook overgedragen.

Hoe kan ik tegoed overdragen aan iemand anders?
In de KNIP-app kun je tegoed 'geven'. Wanneer je in de app op ‘Rekeningen’ klikt zie je een knop met twee pijltjes. Vervolgens kun je kiezen voor ‘Geven’ om tegoed over te dragen naar een andere PreuveneCard. Scan de QR code van de desbetreffende kaart en vul je het aantal lappen in dat je wilt overzetten. Zo komt het tegoed op de andere PreuveneCard te staan. Je kunt de andere PreuveneCard toevoegen aan jouw app om in de gaten te houden of er nog voldoende tegoed op de kaart staat.

Hoe kan ik een groepspot maken?
In de KNIP-app kun je tegoed 'vragen'. Wanneer je in de app op ‘Rekeningen’ klikt zie je een knop met twee pijltjes. Vervolgens kun je kiezen voor ‘Vragen’ om tegoed te ontvangen op de PreuveneCard. Dit werkt eigenlijk hetzelfde als een 'tikkie'. Via WhatsApp stuur je een link naar degenen die bijdragen aan de groepspot. Wanneer zij de betaallink via iDEAL voldoen, zal het bedrag op de rekening van je PreuveneCard worden bijgeschreven en kunnen jullie makkelijk 'rundsjes geeve'!

Hoe kan ik inzien hoeveel saldo ik nog heb?
U kunt uw saldo inzien via uw account op de KNIP app of de website preuvenemint.mijnkniponline.nl. Daarnaast ziet u telkens wanneer u iets afrekent op ’t Preuvenemint uw resterende saldo op de kaartlezer van de stand. Uw saldo kan ook bij de kassa's op ’t Preuvenemint worden ingezien en bij de info stand van KNIP.

Wat moet ik doen als ik mijn PreuveneCard kwijt ben of als mijn PreuveneCard gestolen is?
Wanneer u de betaalkaart heeft geregistreerd kunt u de kaart zelf blokkeren via de KNIP app of op preuvenemint.mijnkniponline.nl. Bij een betaalkaart servicepunt kunt u een nieuwe betaalkaart krijgen en het saldo laten overzetten.

Wanneer u de betaalkaart niet heeft geregistreerd kunt u bij de gevonden voorwerpen vragen of er een betaalkaart gevonden is. De betaalkaart kan niet geblokkeerd worden als u de kaart niet heeft geregistreerd.

Hoe kan ik mijn PreuveneCard blokkeren/deblokkeren?
U kunt de betaalkaart alleen blokkeren/deblokkeren wanneer u deze geregistreerd heeft.

Blokkeren:

Log in op uw account.
Klik op de knop ‘Blokkeren’.
Klik daarna op het kruisje achter de betaalkaart die u wilt blokkeren. 4. Uw betaalkaart is nu geblokkeerd.

Deblokkeren:

Log in op uw account.
Klik op de knop ‘Blokkeren’.
Klik daarna op het vinkje achter de betaalkaart.
Uw betaalkaart is nu weer geactiveerd.

REGISTRATIE EN OPWAARDEREN 


Hoe kan ik mijn PreuveneCard opwaarderen?

  • Via een contante of PIN transactie bij de bemande en onbemande servicepunten op ‘t Preuvenemint.
  • Via het online opwaardeersysteem op preuvenemint.mijnkniponline.nl of open de KNIP app. Hier kunt u met iDeal of creditcard betalen.

Let op! De betaalkaart moet eerst geregistreerd worden voordat u de betaalkaart kunt opwaarderen.

Hoe registreer ik mijn PreuveneCard via de website?

  1. Ga naar de website preuvenemint.mijnkniponline.nl. 
  2. Klik op de knop ‘Registreer’.
  3. Kies voor de optie ‘Betaalkaarten’.
  4. Voer op deze pagina uw e-mailadres in en klik op de knop 'Volgende'.
  5. Er wordt nu een verificatie e-mail naar uw e-mailadres toegestuurd.
  6. Ga naar uw Postvak IN en open de e-mail. Klik vervolgens in de mail op de link 'Bevestigen'. Uw e-mailadres is nu geverifieerd.
  7. Vul op de nieuw geopende pagina de aangegeven gegevens in. (Uw kaartnummer en CVC code vindt u op de PreuveneCard).
  8. Klik vervolgens op de knop 'Registreer'. Uw betaalkaart is nu succesvol geregistreerd.

Hoe registreer ik mijn PreuveneCard via de KNIP app?

  1. Download de KNIP app via https://preuvenemint.app/
  2. Vul uw e-mailadres in en druk op ‘Volgende’.
  3. Druk op ‘Betaalpas’ en vul uw betaalkaartnummer en de CVC code in of scan de QR code.
  4. Er is een e-mail verzonden naar het door u opgegeven e-mailadres. Niet ontvangen? Check uw spambox. Open vervolgens de link op uw telefoon om uw KNIP account te activeren.
  5. Maak een KNIP account aan door uw gegevens in te vullen. Ga akkoord met de algemene voorwaarden en druk op ‘Gereed’.
  6. Vul vervolgens een pincode in om de app te beschermen.
  7. U bent nu geregistreerd. Via ‘Rekeningen’ kunt u nu opwaarderen via iDEAL of Creditcard.

Wat moet ik doen om in te kunnen loggen?
Voordat u kunt inloggen is het van belang dat u de betaalkaart registreert. Wanneer u de betaalkaart hebt geregistreerd kunt u inloggen. Uw loginnaam is het e-mailadres waarmee u de betaalkaart geregistreerd heeft.

Wat kan ik allemaal met de KNIP app?

  • Het saldo en de transacties inzien van uw PreuveneCard.
  • Veilig opwaarderen via iDEAL of Creditcard.
  • De kaart blokkeren of deblokkeren.
  • Gemakkelijk geld terugvragen via een link in WhatsApp.
  • Restitutie aanvragen voor het resterende bedrag op uw kaart.

Ik heb geen verificatie e-mail ontvangen na registratie van mijn PreuveneCard, wat nu?
Wanneer u geen verificatie e-mail hebt ontvangen na het registreren, kunt u een e-mail sturen naar het e-mailadres events@twelve.eu. Vermeld hierbij het e-mailadres die u gebruikt heeft om de betaalkaart te registreren, het kaartnummer en de CVC code van de betaalkaart.

Wat is mijn loginnaam?
Uw loginnaam is het e-mailadres waarmee u de betaalkaart heeft geregistreerd.

Hoe verander ik mijn wachtwoord?
Ga naar instellingen en klik op de knop ‘Mijn gegevens’. Verander uw wachtwoord en vergeet niet op opslaan te klikken. U komt ook bij uw gegeven door rechtsboven op de pagina op ‘Profiel’ te klikken.

Betaal ik transactiekosten als ik mijn PreuveneCard opwaardeer?
Nee, u betaalt geen transactiekosten als u de PreuveneCard opwaardeert.

Waar kan ik het kaartnummer en de CVC code van mijn PreuveneCard terugvinden?
Het kaartnummer en de CVC code van uw betaalkaart staan weergegeven op weerszijden van de  betaalkaart. De vijfcijferige CVC code staat op de voorkant van uw kaart, het kaartnummer op de achterkant.

RESTITUTIE 


Wat gebeurt er met mijn resterende saldo na afloop?
Wanneer u geen restitutie aanvraagt voor uw resterende saldo, komt het saldo rechtstreeks ten goede aan de goede doelen van ’t Preuvenemint.

Waar kan ik het geld terugvragen dat op mijn PreuveneCard staat?
Uit veiligheidsoverwegingen is het gerechtigd om een maximumbedrag van € X,- vast te stellen voor restitutie bij een servicepunt. Boven dat bedrag kan restitutie uitsluitend geschieden door middel van de volgende stappen:

  1. Login op uw account op preuvenemint.mijnkniponline.nl of op de KNIP app
  2. Klik op de knop ‘Restitutie’.
  3. Selecteer het kaartnummer waarvoor u restitutie wilt aanvragen door erop te klikken. (Er komt nu een vinkje achter het kaartnummer te staan)
  4. Klik vervolgens op de knop ‘Volgende’.
  5. Voer uw bankrekeningnummer (IBAN) en de tenaamstelling in en klik vervolgens op de knop ‘Volgende’.
  6. Er komt een overzicht van uw restitutieaanvraag in beeld.
  7. Klik vervolgens op de knop ‘Aanvragen’ en uw restitutieaanvraag is succesvol ingediend.

Wanneer ik kan ik restitutie aanvragen?
De restitutie kan in de periode van 27 augustus t/m 7 september 2018 worden aangevraagd. Tijdens het Preuvenemint zelf kunnen er dus geen restituties worden aangevraagd of uitgevoerd.

Wordt mijn aanschaf bedrag gerestitueerd?
De aanschaf kosten van de kaart worden niet gerestitueerd.

Hoe lang na aanvraag restitutie wordt het geld teruggestort?
De uitbetaling zal aan het eind van week 37 (rondom 14 september 2018) plaatsvinden. Mocht u problemen ondervinden met de restitutie, neem dan contact op met info@preuvenemint.nl.

Zijn er kosten verbonden aan de restitutie?
Ja, hiervoor wordt 1 lap in rekening gebracht. Deze lap komt rechtstreeks ten goede aan de goede doelen.

Hoe krijg ik mijn saldo terug?
De uitbetaling van uw tegoed geschiedt tegen het bankrekeningnummer dat u zelf opgeeft bij het aanvragen van de restitutie.